نحوه استفاده از اسید گلیکولیک بعد از خرید آن
نوشته شده توسط : b.gholami

اسید گلیکولیک یک ترکیب لایه بردار مؤثر است که باعث حفظ رطوبت نیز می شود. این ماده همچنین محرک تولید سلول های پوستی جدید است. استفاده آن در غلظت های کم برای بیشتر مردم بی خطر است و به همین دلیل در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی کاربرد دارد. مجموعه این ویژگی ها گلیکولیک اسید را قادر می سازد تا در بهبود و درمان بسیاری از شرایط پوستی و مسائل مربوط به زیبایی، اثرگذار باشد. ظهور علائم پیری، آکنه و انواع مختلف بد رنگ شدن پوست از جمله این موارد هستند.

 

نحوه استفاده از اسید گلیکولیک در مراقبت از پوست

 

گلیکولیک اسید یک آلفا هیدروکسی اسید محلول در آب (AHA) است که از نیشکر تولید می شود. یکی از پرکاربردترین AHA ها در محصولات مراقبت از پوست است.فروش اسید گلیکولیککلیک کنید.

 

AHA ها اسیدهای طبیعی هستند که از گیاهان به دست می آیند. آنها از مولکول های کوچکی تشکیل شده اند که جذب پوست شما بسیار آسان است. این باعث می شود آنها برای صاف کردن خطوط ریز، بهبود بافت پوست و سایر کاربردهای ضد پیری ایده آل باشند.

اسید گلیکولیک چگونه کار می کند؟

گلیکولیک اسید کوچکترین مولکول را در بین تمام AHA ها دارد. این اجازه می دهد تا اسید گلیکولیک جذب پوست شود و آن را حتی بهتر از سایر AHA ها لایه برداری کند.

 

اسید گلیکولیک با افزایش سرعت نوسازی سلولی عمل می کند. به عبارت دیگر، پیوندهایی را که سلول های پوست را در کنار هم نگه می دارند، حل می کند. در واقع پوست شما می تواند سلول های مرده پوست را سریعتر از بین ببرد.

کاری که برای پوست شما انجام می دهد

اسید گلیکولیک به دلایل زیادی یک درمان بسیار محبوب است، از جمله:

 

ضد پیری: خطوط ریز را صاف می کند و رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد.

آبرسانی: پوست را صاف می کند و از خشکی آن محافظت می کند.

آسیب ناشی از نور خورشید: لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید را سفید می کند و از کلاژن در برابر نور خورشید محافظت می کند.

رنگ صورت: در صورت استفاده منظم پوست را روشن می کند.

لایه برداری: از رشد موهای زائد جلوگیری می کند و با کمک به دفع سلول های مرده پوست، منافذ را کوچکتر نشان می دهد.

آکنه: برای جلوگیری از کومدون، جوش های سرسیاه و جوش های ملتهب منافذ را تمیز می کند.

جایی که می توانید آن را پیدا کنید

اگر به دنبال اسید گلیکولیک هستید، انتخاب های زیادی دارید. این مورد مورد علاقه مراقبت از پوست را می توان در بسیاری از محصولات بدون نسخه (OTC) یافت.

 

داروخانه، بازار یا آبگرم محلی خود را امتحان کنید. شما مقدار زیادی پاک کننده، ماسک، تونر و مرطوب کننده های حاوی اسید گلیکولیک پیدا خواهید کرد. محصولات OTC با اسید گلیکولیک معمولا تا 10٪ است.

انتخاب درمان مناسب پوست

درمان با اسید گلیکولیک که انتخاب می کنید بستگی زیادی به نوع پوست و اهداف نهایی شما دارد. محصولات OTC با اسید گلیکولیک ممکن است برای پوستی روشن تر و سالم تر کافی باشند. آنها همچنین می توانند برای جلوگیری از جوش و کاهش خطوط ریز بدون نیاز به لایه برداری حرفه ای قوی تر کافی باشند.

اگر می خواهید مشکل پوستی خاصی را درمان کنید، لایه برداری پوست حرفه ای گزینه خوبی است. به عنوان مثال، لایه برداری حرفه ای می تواند به آسیب های ناشی از نور خورشید، لکه های تیره، آکنه یا چین و چروک های عمیق تر کمک کند. آنها نتایج بهتری را سریعتر به شما می دهند. اما از آنجایی که این لایه بردارها حاوی درصد بیشتری از اسید گلیکولیک هستند، خطر تحریک بیشتری را به همراه دارند.هنگام انتخاب هر نوع درمان با اسید گلیکولیک، درصدقیمت اسید گلیکولیک موجود در آن تنها یک فاکتور است که باید در نظر گرفته شود. PH محصول دیگری است. هر چه محصول اسیدی تر باشد، با وجود مقدار اسید گلیکولیک موجود در آن، قوی تر و موثرتر روی پوست شما خواهد بود





:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: